Jocurile MONTESSORI
Ce este educatia Montessori?🤔
De mai bine de un secol, abordarea axata pe copil pe care dr. Maria Montessori, un medic italian, a dezvoltat-o pentru educarea copiilor, a transformat scolile din intreaga lume.
Salile de clasa Montessori sunt medii frumos concepute pentru a satisface nevoile copiilor dintr-o anumita categorie de varsta. Dr. Maria Montessori a descoperit ca invatarea experientiala in acest tip de clasa a dus la o intelegere mai profunda a limbajului, matematicii, stiintei, muzicii, interactiunilor sociale si multe altele. Metoda Montessori promoveaza cresterea riguroasa si automotivata pentru copii si adolescenti in toate domeniile dezvoltarii lor - cognitive, emotionale, sociale si fizice.
Educatia Montessori este condusa de elevi si in ritm propriu, dar ghidata, evaluata si imbogatita de profesori cunoscatori si grijulii, de conducerea colegilor lor si de un mediu incurajator.
In comunitatea unei sali de clasa cu mai multe varste – conceputa pentru a crea oportunitati naturale pentru independenta, cetatenie si responsabilitate – copiii imbratiseaza invatarea multi-senzoriala si cercetarea pasionala. Studentii individuali isi urmaresc propria curiozitate in ritmul lor, luandu-si timpul de care au nevoie pentru a intelege pe deplin fiecare concept si pentru a indeplini obiectivele de invatare individualizate. 🧑🏫
Avand libertatea si sprijinul de a pune intrebari, de a investiga in profunzime si de a face conexiuni, studentii Montessori cresc pentru a deveni elevi si cetateni increzatori, entuziasti si auto-directionati, responsabili atat fata de ei insisi, cat si fata de comunitatea lor. Ei gandesc critic, lucreaza in colaborare si actioneaza cu indrazneala si integritate.
Fiind o persoana care si-a dedicat viata studierii si observarii copiilor, Montessori si-a conceput propria teorie a dezvoltarii copilului, care a informat foarte mult metoda Montessori de predare. Prin identificarea diferitelor stadii de dezvoltare, ea a reusit sa determine cel mai bine cum ar trebui sa arate mediul optim de clasa pentru diferite grupe de varsta.
Cele doua principii cheie pe care s-a intemeiat conceptul Montessori de dezvoltare a copilului sunt urmatoarele:
- Copiii si adultii se angajeaza in auto-constructie (reprezentand propria identitate) prin interactiunea cu mediul lor;
- Copiii au o cale innascuta de dezvoltare psihologica.
Primul principiu a motivat-o pe Montessori sa pretuiasca cu adevarat atat modul in care a fost organizata clasa fizica, cat si materialele specifice pe care le folosea pentru diferite grupe de varsta. Ea credea ca implicarea in activitati auto-dirijate intr-un mediu atent structurat poate incuraja in mare masura auto-constructia si poate ajuta un student sa-si atinga potentialul maxim.💯
Al doilea principiu a informat opinia lui Montessori ca toti copiii ar urma traiectorii de dezvoltare relativ similare, justificand universalitatea filozofiei sale educationale.
Montessori a sustinut ca toti copiii trec prin perioade sensibile pentru invatare si ca fiecare etapa ofera copilului o fereastra de oportunitate pentru a-si dezvolta un anumit set de abilitati. Ea a identificat patru planuri distincte de dezvoltare, fiecare marcat cu caracteristici si moduri de invatare diferite:
- pentru copiii cu varsta de la nastere pana la trei ani
- sa ofere copilului un mediu sigur, antrenant si plin de ingrijire
- promoveaza increderea in ei insisi si in lumea lor
- dezvolta increderea in abilitatile lor emergente
- dezvolta coordonarea motrica grosiera, abilitatile motorii fine si abilitatile lingvistice
- ofera oportunitati de a castiga independenta in sarcinile zilnice
- pentru copiii cu varsta cuprinsa intre trei si sase ani
- favorizeaza cresterea independentei functionale, a persistentei sarcinilor si a autoreglarii
- promoveaza dezvoltarea sociala printr-o comunicare respectuoasa, clara si consecinte sigure si naturale
- contin o mare varietate de materiale pentru rafinarea perceptiei senzoriale si dezvoltarea alfabetizarii si intelegerii matematice
- ofera oportunitati de explorare imaginativa care sa conduca la o exprimare de sine increzatoare si creative
- pentru copii cu varste cuprinse intre sase si doisprezece ani (elementare inferioara, intre sase si noua ani; elementare superioare, cu varsta intre noua si doisprezece ani)
- ofera oportunitati de explorare intelectuala colaborativa in care interesele copilului sunt sustinute si ghidate
- sprijina dezvoltarea increderii in sine, a imaginatiei, a independentei intelectuale si a autoeficacitatii
- favorizeaza intelegerea rolului copilului in comunitatea sa, in cultura lor si in lumea naturala
ADOLESCENTA
- pentru adolescentii cu varsta cuprinsa intre doisprezece si cincisprezece ani
- in mod ideal, o ferma de lucru in care adolescentii se angajeaza in toate aspectele administrarii fermei si ale interdependentei economice, dar includ si medii non-agricole din medii urbane
- asista tanarul adult in intelegerea de sine in cadre de referinta din ce in ce mai largi
- ofera un context pentru aplicarea practica a cadrelor universitare
- subliniaza dezvoltarea exprimarii de sine, adevarata incredere in sine si agilitatea in relatiile interpersonale.
- Montessori a murit inainte ca abordarea educationala la acest nivel sa fie finalizata. In consecinta, in prezent nu exista un program de formare a profesorilor pentru acest nivel. Cu toate acestea, exista multe medii de invatare Montessori pentru adolescenti, profesionistii Montessori lucrand la standarde pentru acest nivel.
HEADU a dezvoltat o intreaga gama dedicata special EDUCATIEI MONTESSORI pentru a le oferi tuturor copiilor jucarii interactive si sigure, concepute pentru perioada de dezvoltare in care se afla.✨
DISTRACTIA SI INVATAREA N-AU FOST NICIODATA MAI SIMPLE SI INTERACTIVE! 🧡